Avret yerindeki kılları alınca gusül gerekir mi? Avret yerindeki kılları alınca gusül gerekir mi?, Avret yerini traş etmek gusül gerektirir mi?, Avret yerindeki kıllar gusle engel mi?, Etek traşı gusülden önce mi sonra mı?, Avret yerlerini temizlemek gusül gerektirir mi?, Kıllar gusülden önce mi sonra mı?
Avret yerindeki kılları alınca gusül gerekir mi?
Avret yerini traş etmek gusül gerektirir mi?, Gusül abdestini farz kılan şeyler arasında kıl koparmak veya tıraş olmak ya da ağda yapmak yoktur.
Avret yerini traş etmek gusül gerektirir mi?
Avret yerini traş etmek gusül gerektirir mi?,
Gusül abdestini farz kılan şeyler arasında kıl koparmak veya tıraş olmak ya da ağda yapmak yoktur. Avret yerindeki kıllar gusle engel mi?
Avret yerindeki kıllar gusle engel mi?,
Bu sebeple âdet, lohusalık ve cünüp hâlinde olanların gusletmeden saç ve tırnaklarını kesmesinde, koltuk altı ve kasık temizliği yapmasında bir sakınca yoktur. Etek traşı gusülden önce mi sonra mı?
Etek traşı gusülden önce mi sonra mı?,
İslam fıkhına göre, avret yerlerindeki kılların uzunluğu gusül ve namazın geçerliliği açısından önemli bir husustur. Gusül abdesti almak için avret yerlerini yıkamak farzdır. Bu nedenle, avret yerindeki kılların arpa boyunu geçmemesi gerekir. Avret yerlerini temizlemek gusül gerektirir mi?
Avret yerlerini temizlemek gusül gerektirir mi?,
Etek traşı ise, vücudun belirli bir bölgesinin tıraş edilmesidir. Bu iki ibadetin sırası, İslami fıkıhta tartışılan bir konudur. Bazı İslam alimlerine göre, etek traşı gusül abdestinden önce yapılmalıdır. Bu görüş, etek traşının vücuttaki kılların temizlenmesi için gerekli olduğuna dayanmaktadır. Kıllar gusülden önce mi sonra mı?
Kıllar gusülden önce mi sonra mı?,
Gusletmek isteyen kimse niyet ederek besmele çeker. Ellerini yıkar, vücudunda bir necaset/maddî kirlilik var ise onu temizler, avret yerlerini yıkar. Sonra sağ eli ile üç defa ağzına su vererek iyice çalkalar, daha sonra üç defa burnuna su çekerek temizler ve namaz abdesti gibi abdestini tamamlar. Avret yerinden kıl koparmak gusül gerektirir mi?
Avret yerinden kıl koparmak gusül gerektirir mi?,
378- Guslederken, bedenin bir parçası sayılan kısa kıllar yıkanmalıdır; uzun kılların yıkanması vacip değildir. Onlara değmeden suyu bedene ulaştırırsa guslü sahihtir. Özel bölge kılları alınmazsa namaz kılınır mı?
Özel bölge kılları alınmazsa namaz kılınır mı?,
Evet, başında bit fazla olursa ve ona zahmet verirse saçını tıraş etmesi caiz olur. Aynı şekilde zaruret gereği bedenindeki tüyleri de tıraş edebilir. Abdest, gusül, teyemmüm alırken, bedeni necasetten veya suyu engelleyen engellerden temizlerken ihramlının vücudundan kıl koparsa sakıncası yoktur. Vajinaya parmak sokmak gusül abdesti bozar mı?
Vajinaya parmak sokmak gusül abdesti bozar mı?,
Allah'a hamd olsun. "Kasık kıllarını tıraş etmek, fıtratın sünnetlerindendir. Bunun, -bu konuda sâbit olan hadis gereği- kırk günden fazla terk edilmemesi (kırk günden fazla olmaması) gerekir. Kırk günden sonraya ertelenmesinin, namazın sıhhatine bir etkisi yoktur (namaza zarar vermez). Hangi durumlarda gusül kabul olmaz?
Hangi durumlarda gusül kabul olmaz?,
Karşı cinse dokunmak abdesti bozar mı? Bir erkeğin yabancı bir kadına dokunması, günah olmakla beraber, Hanefî mezhebine göre bu durumda erkeğin de kadının da abdesti bozulmaz (Mevsılî, el-İhtiyâr, 1/10). Cünüp olduğunu nasıl anlarız?
Cünüp olduğunu nasıl anlarız?,
Bu kimseler için cilde yapışan ve tırnak aralarında kalan hamur, mum, zamk, boya vb. şeyler abdest ve gusle engel olmaz. Fakat isteğe bağlı olarak vücuda sürülen ya da yapıştırılan ve suyun bedenle temasına engel olan boya, oje, ruj gibi maddeler, bu ruhsatın dışındadır. Gusül bozan şeyler nelerdir?
Gusül bozan şeyler nelerdir?,
345- İnsandan bir ıslaklık gelir ve meni mi, idrar mı veya bunlardan başka bir şey mi olduğunu bilmezse; eğer şehvetle ve atılarak dışarı çıkar ve akmasından sonra bedende gevşeklik meydana gelirse o ıslaklık meni hükmündedir. Cünüp iken neler yapılmaz?
Cünüp iken neler yapılmaz?,
Peygamber (s.a.s.), cünüp olmakla müminin necis (maddeten pis) olmayacağını ifade etmiştir (Buhârî, Gusül, 23 [283]; Müslim, Hayız, 116 [372]). Fakat cünüp birinin namazını kaçıracak şekilde yıkanmayı geciktirmesi haram, elini ağzını yıkamadan yiyip içmesi ise mekruh görülmüştür.